Pogled od nikoder
Projekt Sanele Jahić raziskuje, kako je družbeno uporabljeno tehnološko orodje ne le neposredno prepleteno z nerazrešenimi krivicami našega trenutnega sistema, pač pa dejansko pospešuje prehod k avtoritarizmu, ki je prisoten v tehnološki industriji sami, v politiki različnih držav in institucij in v vzponu skrajno desnih političnih gibanj.
Umetnica preučuje politične odmeve umetne inteligence, saj ta nudi večjo družbeno učinkovitost prek dejanj ločevanja in segregacije. Tarče obsežnega digitalnega nadzora in algoritmične optimizacije so tipično “okolja z malo pravicami”, kjer so pričakovanja politične odgovornosti in transparentnosti nizka. Ti prostori se uporabljajo za vpeljavo avtomatizacije procesov in napovedno analitiko, pri čemer krepijo ranljivosti, ki izvirajo iz dolgoletnih socialnih politik, povečujejo neoliberalne neenakosti in pospešujejo različne razsežnosti nekropolitike.
Kot protiakcija temu so predstavljene kolektivne prakse samoorganizacije, kjer slabši družbeni in politični položaj porodi solidarnost ne glede na razlike in onkraj modelov algoritmične vladavine.
Produkcija: Aksioma – Zavod za sodobne umetnosti, Ljubljana | konS ≡ Platforma za sodobno raziskovalno umetnost
Tehnični vodja: Andrej Primožič
Avtor eseja No to AI, Yes to a Non-fascist Apparatus: Dan McQuillan
Vizualna podoba in grafično oblikovanje: Jaka Neon
3D animacija: Toni Mlakar
Postprodukcija zvoka: Julij Zornik
Postprodukcija slike: Art Rebel 9
Zahvale: Magda Malinowska, Agnieszka Mróz, Inicjatywa Pracownicza, Matti, Lenart J. Kučić, Extinction Rebellion, Jacqueline Serrato / South Side Weekly, Hedi Tounsi