Carbolytics
Carbolytics je umetniško-raziskovalni projekt, ki si prizadeva povečati ozaveščenost o okoljski ceni korporativnega nadzorovanja in pozvati k ukrepanju na tem področju. Oglaševalska tehnologija, ki je v zadnjem desetletju postala glavni poslovni model t. i. internetnih podjetij, analizira, upravlja in distribuira spletno oglaševanje. Vključuje široko paleto igralcev, orodij in metodologij, ki se močno naslanjajo na uporabniške podatke, da bi učinkovito ciljali in posredovali oglaševanje. Zato je zbiranje podatkov ključen vir njene globalne dobavne verige. Toda kako se uporabniški podatki dejansko zbirajo? Raziskava za projektom Carbolytics odkriva in analizira emisije ogljika vseh piškotkov, ki pripadajo milijonu najbolj obiskanih spletnih strani. Projekt kaže povprečni globalni promet s piškotki v realnem času ali, z drugimi besedami, prikaže, kako piškotki parazitirajo v uporabniških napravah, da bi ekstrahirali osebne podatke in jih vnesli v ogromno, a zamegljeno mrežo organizmov.
Produkcija: Aksioma – Zavod za sodobne umetnosti, Ljubljana| konS ≡ Platforma za sodobno raziskovalno umetnost
Partnerji: Barcelona Supercomputing Center (BSC), Weizenbaum Institute in Sónar+D Barcelona
Za serijo: Taktike & praksa
Zahvale: Senka Šifkovič Vrbica, Urša Chitrakar